Motywacja pracowników do rekreacyjnej aktywności ruchowej

Integracja i wsparcie w podejmowaniu zachowań prozdrowotnych

Idealny sposób na lepsze samopoczucie i wyższy poziom energii

Elastyczne pakiety dostosowane do potrzeb i możliwości firmy

ĆWICZENIA W BIURZE

Poprzez długotrwałe zastygnięcie w pozycji siedzącej pewne grupy mięśniowe ulegają osłabieniu i rozciągnięciu a inne przykurczeniu i nadmiernemu napięciu. Konsekwencją tego są odchylenia od prawidłowej postawy ciała co rzutuje na częstym występowaniu bolesności oraz większej podatności na kontuzje.

Ćwiczenia w biurze są dla wszystkich, którzy cierpią z powodu bólu kręgosłupa lub chcieliby go uniknąć w przyszłości. Nasz program obejmuje ćwiczenia rozluźniające, oddechowe, automasaż, mobilizacje, kształtowanie prawidłowych  wzorców ruchowych, kontroli motorycznej i innych cech potrzebnych dla zdrowia kręgosłupa i sprawności całego ciała.

30, 45, 60 minutowe zajęcia

Zapisy w systemie on-line

Intensywność ćwiczeń dopasowana do możliwości uczestników

Realizowane przez wykwalifikowanych trenerów i instruktorów

Forma zajęć dostosowana do warunków lokalowych

Benefit motywujący do regularnej aktywności fizycznej

Ćwiczenia o niskiej intensywności- nie wymagają zmiany stroju

Dlaczego ćwiczenia w biurze?

Jakie są efekty ćwiczeń dla pracownika?

Poprzez długotrwałą pracę, pewne grupy mięśniowe ulegają osłabieniu a inne przykurczeniu i nadmiernemu napięciu. Konsekwencją tego są zmiany postawy oraz ograniczenia ruchu znacząco odczuwalne i widoczne gołym okiem. Zamknięta klatka piersiowa, pogłębiona lordoza w odcinku lędźwiowym, ograniczona mobilność barków  to przykłady odchyleń od prawidłowej postawy ciała, które rzutują na częstym występowaniu bolesności oraz większej podatności na kontuzje.

Regularne ćwiczenia, dobrane pod kątem potrzeb pracowników mają na celu redukować konsekwencje obciążającego trybu pracy. Efekty, jakie uzyskują uczestnicy zajęć ruchowych to rozluźnienie poprzykurczanych partii mięśniowych, większa świadomość ciała, lepsza stabilizacji kręgosłupa oraz sprawniejsze krążenie krwi.

Jaką formę zajęć polecamy?

Każda z proponowanych form zajęć ma charakter prozdrowotny jednak różnią się one proporcją ćwiczeń nakierowanych na konkretne cele. Na zajęciach pilates głównie skupiamy się na aktywacji mięśni głębokich i nauce świadomości ciała, na zajęciach ze stretchingu bazujemy na ćwiczeniach rozluźniających mięśnie i mobilizujących stawy. Zajęcia zdrowy kręgosłup są najbardziej ogólne – łączą aktywacje mięśniową, stretching dynamiczny oraz ćwiczenia oddechowe. Na każdych zajęciach pokazujemy również ekspresowe zestawy ćwiczeń, możliwe do wykonania w trakcie „aktywnej przerwy”.

Co potrzebujemy do organizacji ćwiczeń?

Zajęcia najczęściej odbywają się w przestrzennej sali konferencyjnej.
Docelowo wielkość sali lub/i dostępną przestrzeń do organizacji ćwiczeń dostosowujemy do ilości uczestników.

W przypadku organizacji cyklicznych zajęć wymagane są od ćwiczących własne maty lub/i ręczniki, natomiast podczas jednorazowych sesji (np. na eventach) zapewniamy maty oraz inne, potrzebne akcesoria do ćwiczeń.

*Istnieje możliwość organizacji ćwiczeń bez mat – do ćwiczeń w parterze wykorzystując jedynie krzesła. 

Ilu pracowników jednocześnie może brać udział w zajęciach?

W pierwszej kolejności uwzględniamy wielkość sali lub/i przestrzeń, jaką mamy do dyspozycji. Zalecamy, aby wielkość uczestników wynosiła maksymalnie 20-25 osób – przy takiej grupie instruktor ma możliwość skorygowania ewentualnych błędów w ćwiczeniach u każdego uczestnika.

Zapewniamy pełną logistykę (zapisy, marketing)

Zapisy na zajęcia odbywają się poprzez system on-line. Zapewniamy również materiały promocyjne w postaci plakatów, ulotek oraz filmików promocyjnych - pracodawca nie jest obciążony logistyką związaną z aktywizacją pracowników.

Ćwiczenia nie dezorganizują pracy

Ćwiczenia dla pracowników biurowych charakteryzują się niską lub średnią intensywnością. Na większości z organizowanych form zajęć nie jest wymagana zmiana ubrania.

Najczęściej zajęcia organizowane są po godzinach pracy - z doświadczenia wiemy, że godziny popołudniowe cieszą się największą frekwencją. Alternatywą ( terminów cyklicznych zajęć ) są godzinny wczesno-poranne - tak aby nie zaburzać dnia pracy.

 

 

Wybierz preferowany rodzaj ćwiczeń

  • Zdrowy kręgosłup

    Ćwiczenia mają na celu wzmocnienie mięśni grzbietu, brzucha i pośladków, rozciągnięcie mięśni kulszowo-goleniowych oraz zwiększenie zakresu ruchu wybranych stawów. Zajęcia łączące teorię z praktyką ćwiczeń nakierowanych na zadbanie o zdrowy kręgosłup. Podczas zajęć przedstawione zostaną proste ćwiczenia możliwe do wykonania podczas "aktywnej" przerwy w pracy, oraz takie, które zaleca się wykonywać regularnie w celu profilaktyki schorzeń typowych dla pracowników biurowych.

  • Joga

    Joga w biurze to jednocześnie wsparcie ciała i odżywnienie umysłu. Sztuka Mindfulness w połączeniu z odpowiednimi ćwiczeniami nie tylko pomagają odprężyć mięśnie, ale wpływają także na pozytywne myślenie, to jakie decyzje podejmujemy i na ile jesteśmy w stanie skutecznie realizować swoje zadania. Specjalnie dobrane ćwiczenia jogi dla ludzi cierpiących z powodu bólów napięciowych, spowodowanych pracą siedzącą oraz nadmiernym stresem.

  • Stretching

     Rozciąganie to doskonale odpręża, uspokaja oraz redukuje napięcia mięśniowe. Podczas wykonywania ćwiczeń zwrócimy uwagę jak ważne jest zachowanie koordynacji ruchowej, równomiernego oddechu i nie przekraczanie progu bólu. Teoria oraz praktyka różnych rodzajów poprawnego stretchingu - od dynamicznego poprzez poizometryczny do statycznego. Zestaw ćwiczeń polegający na rozciąganiu mięśni oraz zwiększeniu ruchomości stawów.

  • Jogolates

    Trening ma na celu wzmocnienie i jednoczesne uelastycznienie ciała. Ćwiczenia kładą nacisk na właściwe oddychanie i postawę przy odpowiednim nastawieniu psychicznym. Efekt to poczucie wewnętrznej harmonii i spokoju, lepsza koordynacja ruchowa, smukła sylwetka oraz zniesienie napięcia mięśniowego.

    Program ćwiczeń łączący wybrane elementy jogi (tj. stretching statyczny oraz izometryczną aktywacje mięśni) z metodą pilates czyli aktywacją mięśni głębokich w okolicy brzucha i pasa biodrowego.

     

Efektywnie zadbaj o swoich pracowników

Chcę otrzymywać informacje o promocjach

podaj adres
Nie bój się, nie będziemy spamować

Feel it © 2019 All rights reserved 

Feel it Tomasz Świderski NIP: 522-285-51-53 REGON: 146854068

Tel. (22)299-51-52 Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

realizacja: www.asearch.pl